miercuri, 10 mai 2023

Regăsirea Virginității - Richard Branson

Regăsirea Virginității este un memoriu al lui Richard Branson, fondatorul Virgin Group. Richard Branson este un antreprenor britanic de succes. Acesta este unul dintre cei mai bogați oameni din Marea Britanie, fondatorul corporației internaționale Virgin, care include astăzi peste 400 de companii. Unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri din Marea Britanie, cu o avere netă de peste 5 miliarde de dolari. Deținător de recorduri în aeronautică, ambasador pentru pace și proprietarul Insulei Necker. Iese în evidență prin acțiuni extravagante. Călătorește mult și se dezvoltă constant. Omul de afaceri este adesea numit ”miliardarul hippie”, liderul ciudat, dar informat.

În familia sa lenea era privită negativ: „Părinții au vrut să creștem puternici și să învățăm să ne bazăm pe noi înșine”. De mici, soții Branson și-au învățat copiii - erau patru în total - să se gândească la astfel de subiecte „mature” precum bugetul familiei și proiecte aducătoare de profit.

„La cina de familie, vorbeam adesea despre afaceri”, spune Richard. Personal, cred că această abordare în creșterea copiilor este corectă. La urma urmei, o familie, în mod ideal, ar trebui să fie o echipă prietenoasă în care fiecare, în măsura în care poate, contribuie la atingerea scopului comun.

Dacă totul a fost în regulă cu educația sa în familie, unde și-a dezvoltat spiritul antreprenorial și abilitățile de depășire a obstacolelor, atunci acesta a întâmpinat dificultăți la școală. Branson Jr. suferea de dislexie, care s-a manifestat prin faptul că nu știa nici să citească, nici să scrie corect.

Din cauza acestei deficiențe, colegii de clasă îl tachinau fără milă, iar profesorii nu erau entuziasmați de elevul slab. Cu toate acestea, Richard a fost un jucător bun de fotbal și era cunoscut la școală ca o „celebritate sportivă”.

După accidentare, cariera sa de fotbalist s-a încheiat. Branson nu-și putea permite să  eșueze și a început să memoreze acele texte pe care nu le putea citi. Astfel, și-a dezvoltat o memorie bună, care a devenit un adevărat salvator pentru el..

Parcursul existențial al lui Richard Branson arată că oricine poate reuși, indiferent de nivelul său de educație și de origini: „Sunt sigur că nu poți lăsa nenorocitul cuvânt „nu” să te oprească. Dacă nu ai suficientă experiență pentru a-ți atinge obiectivul, caută alte modalități.”

Analizând aceste cuvinte, putem concluziona că una dintre principalele calități ale lui Richard este spiritual aventurier, încrederea în sine și perseverența. El s-a aventurat într-o mare varietate de domenii care îi erau necunoscute. Pentru a-și implementa ideile de afaceri a fost adesea nevoie de investiții financiare uriașe, dar și-a asumat acest risc fără să se teamă că ar putea pierde ceea ce deținea. Multe dintre afacerile sale au fost inițial neprofitabile, dar a continuat prin încercări și greșeli să-și realizeze visele. După cum spune el însuși: „Lecția pe care am învățat-o și pe care am urmat-o toată viața a fost că trebuie să încerci, să încerci și să încerci – dar să nu renunți niciodată”.

O altă abilitate a lui este capacitatea de a construi relații cu oamenii. După cum spune Richard însuși: „Este important să angajezi oameni mai deștepți decât tine.” De asemenea, Branson nu are nicio problemă cu delegarea autorității, așa cum spune el însuși: „Oamenii mă întreabă adesea cum pot petrece atât de mult timp căutând aventuri în jurul lumii. Răspunsul meu este următorul: am învățat să deleg autoritatea altora. Când ai selectat oameni de încredere, le poți încredința complet afacerile tale.”

Richard nu împarte angajații în importanți și neimportanți, ci poate comunica cu orice angajat din companie. După cum spune el însuși: „A respecta oamenii înseamnă a-i respecta pe fiecare dintre ei, și nu doar pe cei pe care vrei să-i impresionezi.” Văzând această atitudine, majoritatea angajaților sunt loiali companiei. Cazuri cunoscute în care angajații săi nu și-au părăsit organizația, în ciuda faptului că li s-a oferit în altă parte un salariu dublu.

Un rol important în succesul brandului Virgin îl joacă și strategia de poziționare a companiei. Aproape toate companiile de brand nu sunt lidere în domeniile lor. Dimpotrivă, se opun liderilor: British Airways, Coca-Cola, Vodafone etc. - companii monopoliste cu reguli și standarde stricte. Mulți oameni s-au plictisit de o astfel de monotonie, mulți așteaptă soluții aventuroase și non-standard care să facă interacțiunea clientului cu brandul de neuitat. Acest rol este jucat de Virgin. Richard și echipa sa, ca nimeni altcineva, știu să creeze o imagine de marcă atractivă cu care atât angajații, cât și clienții doresc să se asocieze. După cum spune el însuși: „Încercați să reflectați însăși esența produsului dvs. Evaluați bine imaginea pe care vreți să o promovați și țineți-vă de ea cu toată tenacitatea.”

O altă calitate importantă a succesului lui Richard este pregătirea atentă. Pentru oricare dintre aventurile lui, s-a pregătit cu toată seriozitatea. El subliniază, de asemenea, cât de important este să faci ceea ce îți place. Richard nu aspira să devină milionar, așa că era gata să riște ceea ce avea de dragul mai multor experiențe și impresii și a renunțat doar la ceea ce a încetat să-i aducă plăcere.

Pe scurt, Richard Branson este un antreprenor care are poftă de viață, responsabilitate, capacitate de a-și asuma riscuri și de a se distra. El tratează afacerile ca pe o oportunitate de a face din viața oamenilor și a lumii un loc mai bun, așa că vrea să vadă cât mai mulți astfel de antreprenori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Sufletul după moarte de Serafim Rose